
Kako privući talente na inovativan način
Zahuktava se konkurencija između poslodavaca u privlačenju i zapošljavanju najboljih talenata. Prema brojnim svjetskim istraživanjima skoro tri od četiri poslodavca imaju poteškoća s popunjavanjem upražnjenih radnih mjesta. Problem nije samo u nedostatku kandidata – već se poteškoće ogledaju u privlačenju i pronalaženju adekvatnih radnika.
Poslodavci jednostavno moraju početi sa primjenom inovativnih rješenja za privlačenje kvalitetnih talenata. U ovom članku prezentujemo prijedlog web platforme testgorila.com koja obrazlaže 11 kreativnih načina kako da se poslodavci istaknu i privuku više vrhunskih kandidata.
11 inovativnih načina za privlačenje kvalitetnih talenata
Evo 11 metoda koje poslodavcima mogu pomoći da privuku pažnju kandidata i potaknu ih da se prijave na njihove oglase. Ove metode obuhvataju šest kategorija: zapošljavanje zasnovano na vještinama, trenutni zaposlenike, kultura i brendiranje kompanije, beneficije za zaposlenike, transparentnost i tehnologija.
- Naglasite vještine umjesto kvalifikacija i iskustva u oglasima za posao
- Pozovite neograničen broj kandidata na procjenu vještina
- Učinite svoje trenutne zaposlene ambasadorima brenda
- „Razigrajte“ svoj program preporuke za zaposlene
- Pozicionirajte svoje poslovanje kao misaonog lidera
- Stavite vrijednosti vaše kompanije u centar zapošljavanja
- Uključite platu u oglas za posao
- Istaknite svoje jedinstvene mogućnosti usavršavanja i prekvalifikacije
- Promovirati fleksibilne radne aranžmane na daljinu
- Koristite AI u procesu zapošljavanja
- Preduzmite dodatne korake da vaš proces zapošljavanja bude prilagođen mobilnim uređajima
Zapošljavanje i privlačenje talenata zasnovano na vještinama
Zapošljavanje zasnovano na vještinama odličan je način da proširite svoj fond talenata i zaposlite najbolje ljude za svoje uloge. Fokusirajući se na sposobnosti, a ne na površne metrike poput diploma i naziva poslova, ovaj pristup ističe skrivene radnike koje bi vaš proces zapošljavanja inače mogao previdjeti. Evo kako.
- Naglasite vještine umjesto kvalifikacija i iskustva u oglasima za posao
Večina radnika preferira proces zapošljavanja zasnovan na vještinama. Prema istraživanju iz 2023. godine, 42% zaposlenih je izjavilo da su bili zanemareni u procesu zapošljavanja jer su im nedostaju formalne kvalifikacije ili iskustvo.
Međutim, kvalifikacije i iskustvo nisu najbolje mjere za procjenu potencijala osobe. Poslodavci koji daju prioritet ovim faktorima zapravo se ograničavaju i propuštaju zapošljavanje kvalitetnih talenata.
Stoga je preporuka da se objavi oglas za posao na osnovu relevantnih vještina koje su potrebne kandidatima – poput liderskih, organizacijskih, praktičnih i komunikacijskih sposobnosti – umjesto krutih kriterija kao što su univerzitetska diploma i godine iskustva.
Ovakav oglas za posao će se svidjeti širem krugu kandidata, uključujući one koji nemaju specifično iskustvo, ali su razvili potrebne vještine iz rada na sličnim pozicijama.
- Pozovite neograničen broj kandidata na procjenu vještina
Procjene talenata vam pomažu da objektivno ocijenite vještine i identificirate najboljeg kandidata za ptvorenu radnu poziciju.
Korištenje društvenih mreža i interneta u procesu zapošljavanja daje vam pristup talentima širom svijeta. Međutim, neki poslodavci greškom ograničavaju broj kandidata koje pozivaju putem oglasa. Omogućavanje pristupa procjenama svim kandidatima zainteresovanim za radnu poziciju odličan je način da se angažuje s više kandidata.
Proces procjene i selekcije talenata je u današnje vrijeme olakšan kroz upotrebu različitih tehničkih softverskih rješenja, koji jednostavno mogu rangirati kandidate za vas i na taj način možete odmah vidjeti svoje najkvalitetnije kandidate.
Vaši sadašnji zaposleni
Iskorištavanje postojeće radne snage odličan je način da privučete više kandidata. Evo kako.
- Učinite svoje trenutne zaposlene ambasadorima brenda kompanije
Nemojte podcijeniti vrijednost oglašavanja od usta do usta u privlačenju kvalitetnijih kandidata. Prilikom potrage za poslom kandidati se u velikoj većini raspituju kod prijatelja i kolega o poslodavcu kod kojeg rade.
Zato je bitno izgraditi snažan brend poslodavca i ohrabriti svoje zaposlenike da postanu ambasadori brenda koji promoviraju rad za vaše kompaniju.
Podrška zaposlenima, priznavanje njihovog doprinosa i postignuća i istinsko interesovanje za njihovu dobrobit može vam pomoći da stvorite snažan brend poslodavca. Kada su vaši postojeći zaposlenici zadovoljni i angažovani na poslu, veća je vjerovatnoća da će u javnosti govoriti pozitivno o vašoj kompaniji.
Potaknite zaposlenike da svoja iskustva i mogućnostima za posao podijele na društvenim mrežama. Potencijalni kandidati će vjerovatno smatrati da su ovi uvjerljiviji od bilo kojeg korporativnog materijala koji ste kreirali da promovirate svoje poslovanje kao poslodavca.
Korištenje ambasadora brenda za promoviranje vaših slobodnih radnih mjesta, brenda poslodavca i kulture kompanije na društvenim mrežama i putem njihovih mreža pomaže privlačenju osoba koje imaju isto mišljenje čije su vrijednosti u skladu s vašom kompanijom. Ovi kandidati često bolje odgovaraju vašoj organizaciji, što rezultira kvalitetnijim zapošljavanjem.
- „Razigrajte“ svoj program preporuke za zaposlene
Vaši postojeći zaposlenici najbolje razumiju vaš posao – i ljude s pravim vještinama i stavovima koji će ga upotpuniti.
Iz tog razloga, mnogi poslodavci kreiraju programe nagrađivanja zaposlenika kako bi ih potaknuli da preporuče i privuku u kompaniju kvalitetne kandidate iz svojih društvenih i profesionalnih mreža i okruženja.
Standardni poticaji ovog tipa uključuju finansijske bonuse i poklon kartice. S tim u vezi možete ponuditi i druge inovativne poticaje kao što je dodatno plaćeno odsustvo, donacija dobrotvornoj organizaciji po izboru vašeg zaposlenika ili trening sesije i slično.
Kultura kompanije
Predstavljanje jedinstvene i dobre kulture vaše kompanije takođe vam pomaže da se izdvojite od drugih poslodavaca.
- Pozicionirajte svoje poslovanje kao misaonog lidera
Postati vođa misli – autoritet u određenoj industriji ili niši – pomaže da se vaše poslovanje razlikuje od konkurencije i privuče kandidate vrhunskog kvaliteta.
Radite to tako što ćete redovno dijeliti ažuriranja industrije, nuditi uvid u trendove, raspravljati o temama relevantnim za industriju na konferencijama, na blogu vaše kompanije ili čak pokretati podcast.
Izgradnja reputacije i pozicioniranje vašeg poslovanja kao lidera misli zahtijeva vrijeme. Ali koristi se mogu isplatiti kroz privučenje vrhunskih kandidata. Slično privlači slično – kandidati sa visokim učinkom su više zainteresovani za rad sa liderima u svojoj oblasti. Kada potencijalni kandidati čitaju, slušaju ili konzumiraju vaš sadržaj, vaša kompanija im je u prvom planu kada traže novi posao.
- Stavite vrijednosti vaše kompanije u centar zapošljavanja
Mnogi od današnjih kandidata žele pronaći posao i poslodavce koji su u skladu s njihovim vrijednostima.
Kandidati žele razumjeti prioritete potencijalnog poslodavca u pogledu načina na koji se odnose prema zaposlenima i njihov širi uticaj na svijet.
Ovo razmatranje je posebno važno za privlačenje kandidata iz generacije Z. Novija istraživanja ukazuju na to da je 39% osoba iz ove kategorije odbilo poslodavce zbog neusklađenih vrijednosti. S obzirom na to da je generacija Z na putu da predstavlja 27% globalne radne snage do 2025. godine, isticanje misije i vrijednosti vaše kompanije tokom procesa zapošljavanja je ključna strategija za privlačenje više ovih talenata – uključujući visokokvalitetne kandidate koji traže značajne uloge.
Stoga izložite svoje vrijednosti na web stranici i u oglasima za posao. Intervjui su također dobra prilika za razgovor o vrijednostima.
Raznolikost, jednakost i inkluzija
Poboljšanje raznolikosti, jednakosti i inkluzije osigurava da su vaši procesi zapošljavanja dostupni, ohrabrujući kandidate koji se inače ne bi prijavili.Napori u pogledu raznovrsnosti takođe su važni za mnoge kandidate.
Evo nekoliko metoda zasnovanih na ovom konceptu koji mogu privući kandidate.
- Uključite platu u oglas za posao
Poslodavci u nekim Sjedinjenih Američkih Država po zakonu moraju uključiti plate u opis svojih poslova. Međutim, i drugi poslodavci koji žele proširiti svoje talente trebali bi to učiniti. Uključite raspon plata u opise poslova jer transparentnost plaćanja također može potaknuti više različitih kandidata da se prijave, otkrivajući skrivene talente.
Uključivanje plata u oglase za posao pokazuje vašu posvećenost pravičnosti i transparentnosti – atraktivnim kvalitetima za najbolje kandidate. Takvi oglasi privlače veći broj kandidata ukupno ali i veći broj kandidata koji kvalitetom zaista odgovaraju potrebama kompanije. Oglase za posao koji sadrže podatak o plati možete pogledati na ljedećem linku: https://imaposla.ba/job-grid-2/
Primjer takvog oglasa za posao koji navodi podatke o plati nudi CCC d.o.o. član grupacije Telus International
Beneficije zaposlenih
Iako su beneficije zaposlenih manje prioritet za osobe koje traže posao od drugih faktora kao što su raznolikost, jednakost i inkluzija i vrijednosti kompanije, one su i dalje moćan alat za privlačenje talenata. Evo kako možete iskoristiti pogodnosti prilikom zapošljavanja.
- Istaknite svoje jedinstvene mogućnosti usavršavanja i prekvalifikacije
Izuzetni kandidati očekuju da im poslodavci pomognu da ostvare svoj puni potencijal na poslu. Oni traže prilike za usavršavanje i prekvalifikaciju i žele razumjeti potencijalne puteve karijere i mogućnosti za napredovanje.
Nedavna istaživanja navode da čak 45% zaposlenih napušta svoje trenutne poslove zbog poslodavaca koji nude bolje mogućnosti za profesionalni razvoj.
Iz tog razloga, isticanje mogućnosti obuke i razvoja – kao što su budžeti za lični razvoj, redovne interne obuke i mogućnosti mentorstva – tokom procesa zapošljavanja je ključno. Da biste povećali učinkovitost ove strategije, osigurajte da su prilike za učenje i razvoj koje nudite privlačne širokom spektru kandidata.
Na primjer, nuđenje obrnutog mentorstva – gdje mlađi radnici podučavaju starije zaposlenike kako bi im pomogli da osvježe svoje tehničke vještine – može privući starije kandidate s velikim iskustvom u drugim područjima.
U oglasima za posao objasnite kako ulažete u kandidate i njihov razvoj. Također, možete koristiti svoju web stranicu da predstavite profile trenutnih zaposlenika koji ističu mogućnosti učenja i njihov napredak u kompaniji.
- Promovirati fleksibilne radne aranžmane i rad na daljinu
Pandemija je dovela do brzog i široko rasprostranjenog prelaska na rad od kuće za mnoge zaposlene. Mnogi ljudi koji traže posao i dalje žele ovu fleksibilnost kako bi podržali bolju ravnotežu između posla i privatnog života.
Dakle, promovirajte ove aranžmane tokom zapošljavanja kako biste privukli više kandidata – uključujući vrhunske talente – i izbjegli da propustite kvalitetne talente koji mogu pronaći poželjnije aranžmane negdje drugdje.
Glavna prednost promoviranja fleksibilnog rada je u njegova međugeneracijska privlačnost.
Fleksibilni radni aranžmani i ravnoteža između poslovnog i privatnog života glavna su razmatranja za milenijalce, generaciju X i baby boomere – i druga najvažnija razmatranja za kandidate generacije Z.
Na web platformi www.imaposla.ba primjer takvog oglasa s istaknutim iznosom plate i mogućnošću rada od kuće objavio je poslodavca Office-rs.de i isti možete pregledati na sljedećem linku:
Tehnologija
Uvođenje tehnologija u vaše zapošljavanje pojednostavljuje proces i optimizira iskustvo kandidata, pomažući vam da privučete više kvalitetnih kandidata. Evo kako možete koristiti tehnologiju.
- Koristite AI u procesu zapošljavanja
Sve više poslodavaca se okreće AI kako bi zapošljavanje bilo efikasnije i pružilo bolje iskustvo kandidata. Ali samo mali procenat poslodavaca koristi prednosti AI potencijala.
Prema nedavnom istraživanju u kojem je učestvovalo preko 1.000 učesnika, samo 65% regrutera trenutno koristi vještačku inteligenciju u svojim procesima zapošljavanja.
Korištenje AI u procesu zapošljavanja može vam pomoći da:
- Uskladite kandidate sa odgovarajućim vještinama, iskustvom i kulturom koji doprinose poslu.
- Identifikujete kandidate sa relevantnim prenosivim vještinama – vještinama koje se mogu „prebaciti“ iz jedne uloge u drugu.
- Skenirate prijave iz prethodnih procesa zapošljavanja kako biste identificirali kandidate koji bi mogli biti zainteresirani za novu ulogu.
- Komunicirate i dajete povratne informacije kandidatima tokom cijelog procesa.
AI u sticanju talenata zahtijeva promišljen pristup i nije rješenje za svaki izazov zapošljavanja. Na primjer, postoji zabrinutost da bi umjetna inteligencija mogla pojačati predrasude, a ne smanjiti ih kako se u početku mislilo.
Međutim, tehnološki vođen pristup u procesu zapošljavanja može upotpuniti vještine i kapacitet vašeg tima za zapošljavanje. Takođe može poboljšati iskustvo kandidata podržavajući timove za zapošljavanje u bržem donošenju odluka o zapošljavanju, češće komunicirajući s kandidatima i pružajući personalizirano iskustvo kandidatima.
- Preduzmite dodatne korake da vaš proces zapošljavanja bude prilagođen mobilnim uređajima
Osiguravanje da je vaš proces zapošljavanja optimiziran za one koji traže posao koji koriste pametne telefone i tablete može pomoći u povećanju broja aplikacija koje primate – povećavajući vaš doseg do kvalitetnijih talenata.
Svjetske platforme za zapošljavanje u svojim analizama podatke o oglasima za posao navode da nešto više od 68% klikova na oglase za posao dolazi s mobilnih uređaja.
Ovo pokazuje da većina onih koji traže posao koristi svoje mobilne uređaje za traženje slobodnih radnih mjesta. Ako vaš proces zapošljavanja to ne podržava, rizikujete da propustite izuzetne kandidate.
U najmanju ruku, pobrinite se da je vaša web stranica optimizirana za pametne telefone i tablete. Angažirajte web programere ili dizajnere koji koriste tehnike responzivnog dizajna koje prilagođavaju izgled prema veličini ekrana, na primjer.
Evo još nekoliko inovativnih načina da svoj proces zapošljavanja učinite prilagođenim mobilnim uređajima:
- Koristite optimizirane web platforme za oglašavanje slobodnih radnih mjesta – npr. www.imaposla.ba
- Provjerite da li se vaši oglasi za posao lako čitaju na mobilnim uređajima i da li kandidati mogu ispuniti prijavne formulare na pametnim telefonima ili tabletima. Na primjer, koristite veće fontove, dugmad i polja koja se lahko popunjavaju. Ne zahtijevajte dugačke odgovore – koje je teško unijeti na mobilnim uređajima – bez dobrog razloga.
- Objavite slobodna radna mjesta na kanalima društvenih medija koji su već optimizirani za mobilne uređaje.
- Obavještavajte kandidate o svom napretku putem teksta ili mobilne aplikacije. Još bolje, koristite softver koji automatizuje ove poruke – kao što to rade neki sistemi za praćenje kandidata ili softver za procenu talenata.
Inovativne strategije zapošljavanja će pobijediti u ratu talenata
U trenutnom okruženju izazova zapošljavanja, poslodavci koji razmišljaju izvan okvira će izaći na vrh.
Strategije poput ohrabrivanja vaših zaposlenika da budu ambasadori brenda proširuju domet vaših napora u zapošljavanju kako ne biste propustili kvalitetan talent. Druge strategije – poput pozivanja neograničenog broja kandidata na procjenu talenata – pomažu vam da privučete više kandidata i brzo identifikujete vrhunske talente. Korištenje platformi za procjenu talenata i web platformi za oglašavanje poslova kao npr. www.imaposla.ba može pojačati vaše napore u zapošljavanju i pomoći vam da zaposlite najbolje.
Kada je u pitanju vaš proces zapošljavanja, budite inovator i na vratima ćete imati niz talenata A razreda.
Izvor: testgorilla.com
Prijevod i adaptacija: ImaPosla.ba
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail